Studentparlamentets varslingsrutiner
Alle arrangement i regi Studentparlamentet ved Universitetet i Bergen skal være trygge møteplasser. Medlemmene i Studentparlamentet skal respektere hverandre og bidra til et godt miljø, uavhengig av posisjon og rolle. Parlamentet skal være en inkluderende organisasjon for alle. Mobbing, diskriminering eller noen som helst form for trakassering er uakseptabelt.
Innsending av varsel
Det skal være lav terskel for å melde i fra om upassende oppførsel som strider med Studentparlamentetes reglement. Dersom du selv opplever, eller er vitne til uønsket atferd, kan du melde fra i skjemaet til høyre. Varsler kan også meldes til leder av Studentparlamentet, eller til en av våre organisasjonskonsulenter. Dette kan gjøres på mail, telefon, eller du kan komme innom våre kontorer på Studentsenteret. Vi har kontortid mandag – fredag kl. 09:00-14:00.
Etiske retningslinjer og reglement for varslingssaker
Alle medlemmer av Studentparlamentet, studenttillitsvalgte med tilknytning til Studentparlamentet, og øvrige deltakere på arrangement i regi av Studentparlamentet plikter å følge organisasjonens etiske retningslinjer og reglement for varslingssaker. Brudd på reglementet kan medføre sanksjoner som kan påvirke enkeltpersoners medlemskap og deltakelse i aktiviteter i regi av Studentparlamentet.